- biuro@mediasan.pl
- ul. Przemysłowa 3, 35-105 Rzeszów
Jeśli nie masz swojej strony internetowej, to nie istniejesz. Wiemy, że te słowa wydają dość odważne, ale nasze doświadczenie pokazuje, że tak jest w rzeczywistości. W poniższym tekście przedstawimy Ci najważniejsze argumenty przemawiające za posiadaniem strony www.
7 powodów, dla których strona internetowa w biznesie to konieczność Poniżej przedstawimy powody, które powinny Cię przekonać do założenia witryny internetowej dla swojej firmy. Oczywiście musisz wiedzieć, że skuteczna strona wymaga działań marketingowych na wielu polach — je także omówimy w dalszej części tekstu.
Poniżej przedstawimy powody, które powinny Cię przekonać do założenia witryny internetowej dla swojej firmy. Oczywiście musisz wiedzieć, że skuteczna strona wymaga działań marketingowych na wielu polach — je także omówimy w dalszej części tekstu.
Najważniejszą cechą, która odróżnia strony firmowe od stacjonarnych biur jest ich dostępność przez całą dobę. Nawet jeśli prowadzisz stacjonarny sklep, którego oferta jest adresowana do lokalnych użytkowników, mając stronę www, dajesz im możliwość zapoznania się z Twoją działalnością w dowolnym momencie. Słowem — strona internetowa to Twoje wirtualne biuro, w którym potencjalni klienci mogą zaczerpnąć informacji na temat Twoich produktów i usług.
W żargonie marketingowym leadem określa się potencjalnego klienta — np. osobę, która zostawiła swój adres mail w Twojej bazie mailingowej lub skontaktowała się z Tobą za pomocą formularza. Jeśli nie masz strony, nie masz ważnego narzędzia generowania leadów.Formularze z zapisem na newsletter, wezwania do działania z numerem telefonu to możliwości, które daje Ci profesjonalna strona internetowa w zakresie zbierania leadów.
Zadaj sobie pytanie — będziesz bardziej skłonny zaufać firmie, która ma swoją stronę internetową, czy takiej, która jej nie ma? Tym samym masz ograniczone możliwości poznania jej działalności? To oczywiste, że większym zaufaniem obdarzysz tę, która ma witrynę.Nie musisz wierzyć nam na słowo — badania potwierdziły, że w USA 84% użytkowników bardziej ufa firmom, które mają własną stronę www. Klienci w polskim internecie wcale nie różnią się od tych za oceanem. U nas również posiadanie własnej strony internetowej zwiększa wiarygodność w oczach klientów.
Większość kampanii marketingowych prowadzonych w internecie, na jakimś etapie zahacza o stronę internetową. Na przykład ustawiasz kampanię reklamową na Facebooku — kierujesz z niej ruch użytkowników do Twojej witryny.Inny przykład — wysyłasz newsletter do użytkowników — oni ze skrzynki email przechodzą na Twoją stronę, gdzie oferujesz im darmowy ebook lub zachęcasz do przeczytania interesującego artykułu. Tak więc, prowadząc marketing w sieci, musisz mieć stronę www — tylko wtedy te działania będą miały sens.
Chcę porozmawiać o stronie internetowej dla Twojej firmy?
Wyszukiwarka Google to narzędzie, które pozwala zamieniać użytkowników w nowych klientów firmy. Oczywiście pod warunkiem, że Twoja strona pojawia się w wynikach wyszukiwania. Każdy mówi, że SEO jest ważne. Jeśli wierzysz w te słowa (a są one prawdziwe!), to musisz mieć stronę. Niby da się pozycjonować profile w mediach społecznościowych, ale prawdziwe SEO przeprowadza się w odniesieniu do stron lub sklepów online.
Pokażmy to na konkretnych przykładach: załóżmy, że:
Witryna internetowa pozwala Ci oferować klientom produkty przez internet. Dziś prawie każdy kupuje online. Z tego względu strona internetowa z e-sklepem pozwala pozyskiwać nowe zamówienia przez internet. Docenisz ten kanał sprzedaży, gdy działasz już na Allegro lub Amazonie — te portale biorą duże prowizje od sprzedaży. W swoim sklepie internetowym nikt Cię nie obciąży prowizją — cały zysk idzie na Twoje konto. Oczywiście decydując się na sprzedaż za pośrednictwem strony, konieczne jest opracowanie skutecznej strategii marketingowej.
Załóżmy, że prowadzisz kampanie Google Ads lub działania marketingowe w social media. O wiele bardziej przekonujące dla użytkowników jest przekierowywanie ich na strony znajdujące się w Twojej domenie, niż te dostarczane przez zewnętrzne narzędzia, np. program do mailingu.
Firma powinna mieć stronę internetową z narzędziami analitycznymi, które pozwolą jej zdobywać informacje na temat klientów. Załóżmy, że wchodzisz do Google Analytics (podstawowego narzędzia do analizy ruchu na stronach). Widzisz tam, że najwięcej użytkowników odwiedzających witrynę pochodzi z województwa małopolskiego. Jest to dla Ciebie ważna informacja, gdy chcesz ustawić reklamę — możesz ją stargetować w głównej mierze na użytkowników przebywających w tej części Polski.Dodatkowo, prowadząc analitykę na stronie, możesz się dowiedzieć, które treści cieszą się największą popularnością. Na tej podstawie wybrać zagadnienia, które będziesz omawiać na swoim blogu lub np. opracujesz materiały do innych kanałów takich jak YouTube, Instagram lub email marketing.
Pamiętaj, że musisz stworzyć taką stronę, która będzie wspierać biznes. Aby to osiągnąć, musisz zwrócić uwagę na kilka istotnych punktów. Poniżej je przedstawiamy:
Pamiętaj — przejrzysta strona internetowa jest jednorazowym wydatkiem, który może znacząco poprawić skuteczność Twojego biznesu w dłużej perspektywie czasu.
Możesz to zadanie zlecić profesjonalnej agencji interaktywnej takiej, jak Mediasan. Możesz też samodzielnie założyć Twoją stronę internetową. Przy tej drugiej opcji dobrym wyborem będzie system WordPress, Joomla. Przygotowana strona internetowa na WP pozwoli Ci skutecznie realizować cele biznesowe firmy.
Już wiesz, dlaczego warto posiadać stronę internetową. Masz też ogólną wiedzę, w jaki sposób zabrać się za jej tworzenie. Jeśli wciąż masz jakieś wątpliwości lub nie wiesz, od czego zacząć pracę nad internetową wizytówką firmy, odezwij się do nas — porozmawiajmy o dobrej stronie internetowej Twojej firmy, która będzie źródłem większych przychodów.